Toegeven …….

Het is weer ruim een maand terug , zeg maar 1,5 maand terug dat ik wat geschreven heb.

Ik had al eerder aangegeven in een blogpost dat ik toe moest geven dat de scootmobiels die ik heb steeds moeilijker wordt. De Tropy wordt gewoon te zwaar om te sturen en ook te moeilijk om op en af te komen waardoor ik daar nog amper op rijdt. En mijn kleine fijne Go-Go-Traveler waar ik heerlijk op rijdt wordt te laag om vanaf te komen. Helaas is deze niet anders in te stellen waardoor het afstappen wat makkelijker gaat. Dus zit daar nu een speciaal kussen op maar echt comfortabel zit ik niet meer doordat de verhouding van zitting weg is maar goed voor de time being moet ik het ermee doen. Want ook met dat scootje heb steeds meer probleem met schouders en nek als ik er lang in rijdt.

Dus heb ik in december aanvraag gedaan voor een opvouwbare rolstoel maar wel een met duw ondersteuning bij de WMO , in januari is dit in behandeling genomen en eind februari was de 1e passing. Althans … toen kwam er iemand van hulpmiddelcentrum die naar mijn verhaal geluisterd heeft en mij snapte want .. Ik was ondertussen via internet ook al wezen zoeken naar een rolstoel die mee kon in de auto maar wel een joystick bediening heeft zodat Erik mij niet hoeft te duwen. Gaat ook niet met zijn artrose en ik vind de vrijheid om zelf te bepalen waar ik heen wil ook wel fijn.

Ik had inmiddels de E-Smart plus gevonden. Deze rolstoel heeft geen vaste hoogte maar daarvan is de hoogte instelbaar. Gezien ik geen kracht in mn benen maar ook minder in mn armen heb, en thuis ook een hoog-laag stoel heb en hoog-laag toilet heb ik mijn zinnen hierop gezet. De dame snapte het helemaal en ging zorgen dat ik een passing hierin kon krijgen. Want op internet zien en erin zitten daar zit toch wel verschil in.

Gisteren was het eindelijk zover ik heb voor dit weekeinde de rolstoel op proef. Wel even wennen maar tot nu ben ik er super tevreden over.

Daarom dus Toegeven……..

Het is namelijk wel weer toegeven aan het feit dat ik weer een stap achteruit ben gegaan maar… als het zo blijft als gisteren dat ik de rolstoel testte ik geen pijn meer in schouders en nek heb, makkelijk van de rolstoel opsta. Ik dus weer met plezier de deur uit kan (eerst nog even samen met iemand ) Dus moet ik goed gaan oefenen zodat ik een goede controle ga krijgen over de joystick en als dat zo is kan ik mogelijk ook weer alleen de deur uit. En vooral hopen dat als ze maandag deze rolstoel weer ophalen mijn definitieve versie snel geleverd kan gaan worden zodat ik er weer lekker op uit kan.

Zoals Johan Cruijff zei  ” Elk nadeel, heb zijn voordeel”  en zo zie ik het ook maar het nadeel van achteruitgang is dat er gelukkig in deze tijd hulpmiddelen zijn om het leven wat makkelijker te maken.  Mag blij zijn dat ik anno 2019 leef en niet ergens 200 jaar terug 😉

 

Plaats een reactie